Loading...

Ερωτήσεις

Ερωτήσεις

ΣΥΧΝΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ

Κάτωθι θα βρείτε απαντήσεις στα πιο βασικά ερωτήματα που μας έχουν τεθεί και αφορούν τον τρόπο δράσεως των Πολιτών.

Το Σωματείο προσφέρει :

  1. υποδείγματα
  2. συμβουλές
  3. νομοθεσία σε απλά ελληνικά και
  4. την δυνατότητα παρεμβάσεως, όπου ο Πολίτης αδυνατεί ή το κράτος τον αγνοεί

Η απάντηση στο ανωτέρω ερώτημα, έχει δοθεί από τους λατίνους, οι οποίοι χρησιμοποιούσαν την φράση “Verba volant, scripta manent”, η οποία στην Ελληνική γλώσσα αποδίδεται ως “τα λόγια πετούν, τα γραπτά μένουν”.

Εν ολίγοις, οτιδήποτε γράφεται, κατατίθεται και λαμβάνει αριθμό πρωτοκόλλου, αφ’ ενός δεν δύναται να χαθεί, αποσιωπηθεί κλπ, αφ’ ετέρου δύναται η πορεία και εξέλιξη αυτού να παρακολουθείται.

Η καταγγελία θα πρέπει:

  1. να αναγράφει την ημερομηνία και όσα περισσότερα στοιχεία γίνεται για την περιοχή (Δήμος, οδός, αριθμός κλπ) όπου διαπιστώθηκε το εκάστοτε πρόβλημα, αυθαιρεσία, έκνομη ενέργεια κλπ,
  2. να αναγράφει και να περιγράφει συγκεκριμένα το εκάστοτε πρόβλημα, αυθαιρεσία, έκνομη ενέργεια, διαπίστωση κλπ,
  3. να αναγράφει και να περιγράφει τα στοιχεία εκείνα (π.χ. αριθμός πρωτοκόλλου, όνομα υπαλλήλου, φωτογραφίες κλπ) τα οποία αποδεικνύουν το εκάστοτε πρόβλημα, αυθαιρεσία, έκνομη ενέργεια, διαπίστωση κλπ,
  4. να αναγράφει τις ενέργειες που τυχόν προηγήθηκαν προ της καταγγελίας (π.χ. κλήση στο 100, κλήση στον Δήμο, ηλεκτρονική ενημέρωση (μέσω email) στον Δήμο, αστυνομία κλπ),
  5. να ΜΗΝ χρησιμοποιεί προσβλητικές εκφράσεις,
  6. να ΜΗΝ κατηγορεί ευθέως κάποιον,
  7. να χρησιμοποιεί λέξεις όπως νομίζω, θεωρώ, πιθανολογώ, φέρεται, ενδεχομένως, ίσως, εάν δεν κάνω λάθος, προ των λέξεων “να έχει τελεστεί το αδίκημα του …..” και
  8. αν είναι δυνατόν, να αναγράφει τους νόμους που ισχύουν κάθε φορά.
  1. Σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 4 του ν.2690/1999 ΚΔΔ, η εκάστοτε υπηρεσία του Κράτους, υποχρεούται να απαντήσει εντός πενήντα (50) ημερών και
  2. Σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 10 του Συντάγματος, η εκάστοστε υπηρεσία του Κράτους, υποχρεούται να απαντήσει εντός εξήντα (60) ημερών.

Από τα ανωτέρω προκύπτει ότι σε κάθε περίπτωση η αρμόδια υπηρεσία οφείλει το αργότερο εντός εξήντα (60) ημερών να έχει απαντήσει. Στην περίπτωση που η εκάστοτε υπηρεσία προβλέπει ότι θα καθυστερήσει να απαντήσει, οφείλει να σας ενημερώσει για τον αριθμό πρωτοκόλλου της καταγγελίας σας, τα στοιχεία του υπαλλήλου που έχει αναλάβει την υπόθεση, καθώς και τους λόγους καθυστερήσεως.

Όχι. Η υποβολή καταγγελίας δεν έχει οιοδήποτε κόστος.

Όχι. Η εκάστοτε υπηρεσία, δια του αρμόδιου υπαλλήλου της, οφείλει να παραλαμβάνει την εκάστοτε καταγγελία και να χορηγεί αριθμό πρωτοκόλλου σε αυτό, γνωστοποιώντας τον προαναφερθέντα αριθμό άμεσα στον Πολίτη. Το πιο ορθό είναι να έχουμε την καταγγελία εις διπλούν, ώστε η εκάστοτε υπηρεσία να θέτει την σφραγίδα και τον αριθμό πρωτοκόλλου, πάνω στο αντίγραφό μας.

Ο υπάλληλος που δεν απαντάει σε καταγγελία, σύμφωνα με το άρθρο 259 του Ποινικού Κώδικα, διαπράττει το αδίκημα της παραβάσεως καθήκοντος.