Loading...

ΕΠΩΝΥΜΙΑ

ΕΠΩΝΥΜΙΑ

Η επωνυμία του σωματείου αποτελείται από τις λέξεις “ιαχή” και “Πολίτης“.

“Η μεν λέξη “ιαχή” ή “ιάχω” έχει τις ακόλουθες έννοιες:
α’) κραυγάζω, φωνάζω, βοώ, ξεφωνίζω, ως ένδειξη χαράς ή λύπης, όπως το ιαχέω στον Όμηρο, όπου λέγεται για τον έναρθρο λόγο,
β’) για πράγματα, ηχώ, αντηχώ, παράγω ήχο, αντιλαλώ. Στον Όμηρο λέγεται για κύματα και για φωτιά, ξεχύνομαι, βρυχώμαι, για την χορδή του τόξου, δονούμαι, βουΐζω, σφυρίζω, για το ζεστό μέταλλο μέσα σε νερό, σφυρίζω.
γ’) ιάχω αοιδήν, ψέλνω ωδή, απαγγέλλω στίχο. Στον Όμηρο λέγεται ιάχειν λογίων οδόν, διακηρρύσσω τη σημασία των χρησμών. Στον Αριστοφάνη λέγεται ίαχον Απόλλω, έψελναν ύμνους προς τιμήν του Απόλλωνα”.

“Η δε λέξη “πολίτης” έχει την έννοια του μέλους σε πολιτεία ή κράτος, ήτοι το μέλος που βρίσκεται κάτω από συγκεκριμένο τρόπο διοίκησης”.

Εν προκειμένω η χρήση της λέξεως “ιαχή” χρησιμοποιείται με την πρώτη έννοια, ήτοι αυτήν την κραυγής, η δε χρήση της λέξεως “Πολίτης” με μια πιο φιλοσοφική διάσταση, ήτοι του μέλους που ενδιαφέρεται για τα κοινά, ενδιαφέρεται για την λειτουργία της ορθής και χρηστής διοικήσεως, διακατέχεται από σεβασμό, εντιμότητα, θάρρος, αξιοκρατία, φιλοκαλία, φιλοπατρία, εργατικότητα, περίσκεψη, ικανότητα, θέληση, επιμονή, ηθική, γνώση και αρετή και ενεργεί και πράττει με ευθύνη, προκειμένου να διασφαλίσει στο χωριό, την κωμόπολη, την πόλη και εν γένει στην πατρίδα του, την υγεία, την παιδεία, την δικαιοσύνη και εν τέλει την ευμάρεια.
Τα χαρακτηριστικά αυτά γνωρίσματα της έννοιας της λέξεως “ιαχή”, ήτοι της έντονης, παθιασμένης, ένθερμης, επίμονης, ισχυρής και σοβαρής κραυγής, η οποία χρησιμοποιείται και στον πόλεμο π.χ (ιαχές θριάμβου, ιαχή “αέρα” κλπ), προσδίδονται στην έννοια του Πολίτη, ως αυτή ανωτέρω περιγράφεται, δημιουργώντας το πέπλο εκείνο που στεγάζει και χαρακτηρίζει τα μέλη μας.

ΕΜΒΛΗΜΑ

Το έμβλημα της Ενώσεως Προσώπων απαρτίζεται από τα κεφαλαία γράμματα της λέξεως ιαχή, σε κάθετη διάταξη, με τα γράμματα άλφα (Α) και χι (Χ) να είναι διπλά, σε οριζόντια διάταξη και αντίθετα σαν καθρέπτης. Το σχέδιο αυτό απεικονίζει πρόχειρα την μορφή ενός ανθρώπου πάνω σε ένα βάθρο, παραπέμποντας στον Πολίτη εκείνο, που με τα ανωτέρω χαρακτηριστικά, έχει υπερυψωθεί, ήτοι διαχωριστεί, από τον απλό πολίτη, που αδιαφορεί και δεν ασπάζεται τις αρχές και το όραμα της Ενώσεως Προσώπων.